Resultaten

Aaaaaaaaaaaaa!!!! Jag är så jävla lycklig för vet ni vem som vann årets låt på grammisgalan? Jo, Mando Diao♥!! :D
Kent vann 2 st grammisar. Ett för årets rock och ett för årets producent! Det är inte dåligt dä!
Mustasch som jag oxå gillar vann en grammis för årets hård rock :)
Grattis till alla som vann och här kommer en lista på dem:
Källa 

Årets album

Thåström – Kärlek är för dom

Årets artist

Lars Winnerbäck

Årete barnalbum

Bröderna Lindgren

Årets dansband

Lars Kristerz – Hem till dig

Årets folkmusik/visa

Sofia Karlsson

Årets hårdrock

Mustasch

Årets jazz

Jeanette Lindström

Årets klassiska

Kammarensemble Sonanza

Årets klubb/hiphop

Promoe – Kråksången

Årets kvinnliga artist

Amanda Jenssen – Happyland

Årets låt

Mando Diao – Dance with somebody

Årets manliga artist

Lars Winnerbäck

Årets nykomling

Erik Hassle – Hassle

Årets pop

Fibes, Oh Fibes! – 1987

Årets rock

Kent – Röd

Årets kompositör

Amanda Jenssen & Pär Wiksten – Happyland

Årets producent

Kent & Joshua – Röd

Årets textförfattare

Thåström – Kärlek är för dom

Årets video

Timbuktu

Årets specialutgåva

Olle Adolphsson

Årets hederspris

Jerry Williams



Kommentarer
Postat av: julia

du som är lite mycket bättre på datorer än mig, vet du hur jag gör för att få bort den blåa randen som är överst på mig sida? :)

2010-01-15 @ 22:48:56
URL: http://designbyjjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0